عضو شورای شهر تهران در حاشیه آئین افتتاح و بهره برداری از ۳۴ پروژه مدیریت شهری منطقه ۵ با اشاره به بازبینی طرح ادامه خیابان شوش-حد فاصل ۱۷ شهریور تا خاوران- از خارج شدن حدود ۹۰ درصد پلاک‌ها از داخل طرح،امکان نوسازی و ساخت و ساز برای این املاک خبر داد.

محله شوش

به گزارش همشهری آنلاین، سید احمد علوی، عضو شورای ششم شهر تهران در حاشیه افتتاح پروژه‌های شهری منطقه ۵ تهران از بازبینی  طرح توسعه خیابان شوش، حدفاصل ۱۷ شهریور تا خاوران از سوی معاونت معماری و شهرسازی و تصویب طرح جدید در کمیسیون ماده ۵ خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در ۱۵ سال گذشته این طرح تنها ۲۰ درصد پیشرفت داشت، همکاران ما در معاونت معماری و شهرسازی تصمیم به بازبینی طرح گرفتند، در این بازبینی مشخص شد که نیازی به عرض ۴۵ متر برای خیابان شوش نیست.

بازبینی طرح توسعه خیابان شوش و محله طیب| ۹۰ درصد پلاک‌ها از طرح خارج شدند

عضو شورای ششم شهر تهران ادامه داد: در بازطراحی توسعه خیابان شوش حدفاصل خیابان ۱۷ شهریور تا خاوران، عرض ۲۰ متر برای این خیابان در نظر گرفته شد، بنابراین بسیاری از املاک از طرح خارج شدند.مالکان این املاک -که جزو املاک فرسوده محسوب می‌شوند- می‌توانند با استفاده از طرح‌های تشویقی اقدام به نوسازی ملک خود کنند.

او نارضایتی شهروندان از ایجاد فضاهای ناایمن شهری در این محله را به عنوان یکی مشکلات کند بودن روند اجرایی مطرح کرد و افزود: این فضاها تبدیل به پاتوقی برای آسیب‌های اجتماعی شده بود، بنابراین تصمیم گرفته شد تا طرح هرچه سریعتر مسئله حل و فصل شود.

بازبینی طرح توسعه خیابان شوش و محله طیب| ۹۰ درصد پلاک‌ها از طرح خارج شدند

عضو شورای شهر تهران همچنین گفت: با توجه به تملک تعدادی از پلاک‌ها در ۱۵ سال گذشته و خارج شدن این اراضی از طرح، حدود ۴.۵ هکتار فضای شهری برای تبدیل به بوستان، سالن ورزش، استخر و ارائه سایر خدمات در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

کد خبر 682007
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha